همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد
همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

همسایه سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد

بدنیا آمدم تادخترکسی شوم

http://uupload.ir/files/ag74_%D8%A8%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7_%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%85.jpg

بدنیا آمدم تادخترکسی شوم

ازدواج کردم تا همدم کسی شوم

اولاد دار شدم تا مادر کسی شوم

برای همه کسی شدم اما خودم بیکس ماندم

یادی_از_شهدا

http://uupload.ir/files/jni9_%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%DA%86%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg

یادی_از_شهدا

بخش هایی از صحبت های شهید_چمران در سال ۱۳۶۰

وی در این سخنان نسبت به رفتارهای عده ای انقلابی نما اعتراضات جدی دارد، افرادی که سالها بعد داعیه دار آزادی شدند، آن سالها خون به دل امثال شهید چمران کردند.

ادعای انقلابی گری دارند، فکر می کنند از انقلاب ایران طرفداری می کنند و پیروزی انقلاب ایران وابسته به وجود آنهاست، در حالی که به سهولت می توان دید ایشان بیش از هر دشمنی لطمه به انقلاب زده اند، انقلاب ایران را به لب پرتگاه سقوط کشانده اند، همه مردم را از انقلاب زده کرده اند، هرج و مرج و آشوب و بی نظمی در نظر آنان انقلاب معنی می دهد و تصور می کنند با بی برنامگی و شعارهای تند و احساسات کور و کارهای غیر منطقی می توانند اتقلاب را به پیروزی برسانند.

با اعمال آنها چگونه آمریکا توانسته است ایران و انقلاب آن را بدنام کند، ایران را در دنیا منفرد نماید، در محاصره اقتصادی بفشارد، اختلافات داخلی را دامن بزند، نارضایتی مردم را روزافزون کند و ….

می خواهیم با آمریکا مبارزه کنیم و تا زنده ایم با آمریکا و سیستم آن و ظلم و جنایات آن مبارزه خواهیم کرد ولی نه از روی دیوانگی، نه با شعارهای توخالی، نه با هرج و مرج و آشوب، زیرا می دانیم وقتی قادریم با امریکا مبارزه کنیم که مثل آمریکا از علم و تکنولوژی و تخصص برخوردار باشیم و ….

ما می گوییم برای تقوی معیار بگذارید که قابل قبول همگان باشد….. ولی تقوی چیست؟ آیا ریش گذاشتن است؟ آیا ادعاهای گزاف بافتن است؟ کسانی ادعای تقوی می کنند که در نظر من بی تقوی ترین آدم ها هستند، اسم اسلام و انقلاب را ضایع می کنند، دروغ، تهمت، شارلاتانی، زد وبند و حقه بازی، لجن مال کردن مردم بی گناه، شایعه دروغ ساختن و مخالفین خود را با قلدری و زرنگی از میدان به در بردن، … این ها متقی نیستند.

دلمان می سوزد، می خواهیم فریاد بزنیم، اعتراض کنیم ولی می دانیم که تف سر بالاست. گریه می کنیم، خواهش می کنیم، می خواهیم راه نشان دهیم، فورا فحش و تهمت شروع می شود، ما را لیبرال نوکر آمریکا، غرب زده، متخصص بی تقوا و غیره می خوانند. این ها هم برای ما مهم نیست ولی فورا قلب خود را می بندند و به نصایح ما توجه نمی کنند و آن هدف غایی ما که نجات انقلاب است عاید نمی شود.

کتاب حماسه عشق و عرفان ص ۸۸

شهید_مصطفی_چمران

 

آیت الله مجتهدی تهرانی:

آیت الله مجتهدی تهرانی:

وضو می‌گیری، اما در همین حال اسراف می‌کنی

نماز می‌خوانی اما با برادرت قطع رابطه می‌کنی

 روزه می‌گیری اما غیبت هم می‌کنی

صدقه می‌دهی اما منت می‌گذاری

بر پیامبر و آلش صلوات می فرستی اما بدخلقی می کنی

دست نگه دار بابا جان!

ثواب‌هایت را در کیسهٔ سوراخ نریز.....

iribnews_guilan

رشته و خشکار شیرینی سنتی گیلان، با قدمتی 300 ساله

http://uupload.ir/files/4eer_%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87_%D9%88_%D8%AE%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1.jpg

رشته و خشکار شیرینی سنتی گیلان،  با قدمتی 300 ساله

این شیرینی با آرد برنج ، مغز گردو ، شکر و ادویه جات تهیه و درماه مبارک رمضان مصرف می شود.

http://www.iribnews.ir/fa/news/1684324

iribnews_guil

برگ_سبز

برگ_سبز

تواضع حضرت موسی علیه السلام

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرحیم

امام باقر عَلَیهِ السَّلَامُ فرمود: وحی بر حضرت موسی عَلَیهِ السَّلَامُ به مدّت سی روز قطع شد، به همین جهت بر کوهی در حوالی شام- که به آن اریحا گفته می شد- بالا رفت و اظهار داشت:

ای پروردگار! برای چه وحی و کلام خود را از من نگه و محبوس داشته ای؟

آیا به جهت گناهی است که مرتکب شده ام؟

پس من اکنون در محضر تو آمده ام تا به هر شکلی که راضی باشی مرا مجازات و تقاصّ گناهم را بگیری؛ و چنانچه وحی و سخن خود را به جهت گناهان بنی اسرائیل، بر من محبوس داشته ای، عفو و بخشش همیشگی تو (چه می شود)؟

خداوند وحی نمود: ای موسی! می دانی که با سخن وحی خود، چرا و برای چه تو را از بین دیگر بندگان، برگزیدم؟

حضرت موسی گفت: نمی دانم، ای پروردگار!

خداوند فرمود: ای موسی! بر بندگانم توجّه نمودم و در بین ایشان کسی را متواضع تر از تو ندیدم، به همین جهت تو را از بین دیگر بندگان برگزیدم و مخصوص وحی و کلام خود قرار دادم

امام باقر عَلَیهِ السَّلَامُ فرمود: حضرت موسی هرگاه نماز به جای می آورد روی بر نمی گرداند مگر آنکه گونه راست و چپ خود را بر زمین گذارد.

متن و ترجمه کتاب شریف «الزهد»، ص ۱۳۳

Tebyan